Monday, July 02, 2007



50 bij 60 cm nieuwe (eet)patronen boek - 2007

Mijn relatie met mijn vriend Hamed, oorspronkelijk uit Afghanistan, is mijn grootste inspiratiebron geweest voor dit project. Het belangrijkste voor mij was om te laten zien dat je met twee culturen niet alleen maar problemen krijgt, zoals er vaak in de media wordt gesuggereerd. Vele negatieve beelden en informatie komen vaak voorbij in de krant of op de televisie. Ik wou niet deze negativiteit laten zien, maar juist de leuke aspecten van deze relatie. Door deze vermenging zijn er unieke combinaties ontstaan, die ik in mijn boek(en) tot uiting heb gebracht.
Advies: niet alles is wat op het eerste gezicht lijkt. Bekijk aandachtig al mijn patronen van veraf maar daarna ook van dichtbij. U zult als eerste Afghaanse patronen zien, maar daarna kunt u zien dat deze patronen uit Nederlandse elementen bestaan.